Casemanager dementie
Als bij u dementie is vastgesteld, brengt dit veel onzekerheid met zich mee. Hoe gaat uw toekomst eruitzien? Welke problemen kunt u verwachten in uw dagelijkse functioneren? Kunt u thuis blijven wonen? Hoe organiseert u hulp?
U kunt met deze en andere vragen terecht bij een casemanager dementie. Zij/hij biedt onafhankelijke en persoonlijke begeleiding die breed wordt ingezet. Een casemanager informeert, begeleidt, denkt mee, adviseert en regelt zo nodig zorg.
De casemanager is in samenwerking met de wijkverpleegkundige en de huisarts de spil in de zorg aan de persoon met dementie en de omgeving. De casemanager informeert u over welke organisaties hulp kunnen bieden op het gebied van huishoudelijke hulp, dagbehandeling, mantelzorg, respijtzorg (vervangende zorg) en zorg bij algemene dagelijkse levensverrichtingen. Zij helpen u bij het organiseren en inschakelen van deze hulp en zorg. Ook kan de casemanager emotionele en praktische ondersteuning bieden aan u en uw naasten.
Casemanagers in de Hoeksche Waard
- Ashley van der Vlis
- Erik van Gelder
- Janske Berghuis – Middelkoop
- Laura Heemskerk
- Laurette van der Loo – Gerts
- Lorena Monster
- Marieke Lagendijk – Hagens
- Natascha Cornet
- Yfke van de Repe
Meer informatie en contact
De casemanagers zijn te bereiken via info@ketenzorgdementie-hw.nl
of via het telefoonnummer 078 67 63 400. Wilt u meer informatie over de wachtlijst voor casemanagement dementie op de Zuid-Hollandse Eilanden, klik dan hier.
Informatie voor verwijzers
Sinds september 2022 kunnen verwijzers, zoals huisartsen en transferverpleegkundigen, in de Hoeksche Waard via Verwijshulp Hoeksche Waard op één plek de vraag stellen voor inwoners die tijdelijk zorg nodig hebben. Vanaf 22 september 2024 kunnen huisartsen ook cliënten met vragen over beginnende dementie, vaak kwetsbare inwoners die snel ondersteuning nodig hebben, via Verwijshulp Hoeksche Waard aanmelden. Deze aanmelding doet de verwijzer via VIPLive of Zorgdomein. Voor meer informatie, zie Verwijshulp Hoeksche Waard.